עין לציון צופיה

"עין לציון צופיה" הוא פרויקט תוכן המבקש לשקף בצורה בלתי אמצעית את מגוון העמדות המתקיים ביהדות התפוצות בנוגע למדינת ישראל. במסגרת הפרויקט הוצג שאלון זהה לחברי קהילות יהודיות ברחבי העולם ובו התבקשו לנסח את עמדותיהם בנוגע למדינת ישראל ובהתייחס לסוגיות שונות. לפניכם תשובותיהם

תמי אדלסטון

תמי אדלסטון, מנהלת קהילות, קק"ל בריטניה

"ביליתי זמן רב בישראל, המציאות בה שונה לחלוטין ממה שמצטייר בכלי התקשורת הבינלאומיים. כולם בישראל מתנהגים כמו חלק ממשפחה אחת גדולה, הם מתווכחים זה עם זה כמו בני משפחה ואוהבים זה את זה כמו בני משפחה. זה המקום הבטוח ביותר בעולם!"


המרואיינת – תמי אדלסטון (Tami Addlestone, ילידת 1989), מנהלת קהילות בקק"ל בריטניה. נולדה וגדלה בלידס, כיום מתגוררת בלונדון.


איזו חשיבות יש לדעתך, אם בכלל, לקיומה של מדינה יהודית, עבורך אישית ועבור היהודים בעולם ככלל?

"זה חשוב מאוד שליהודים יהיה מקום מקלט לשעת צרה."

האם את חשה מחויבות להבטחת קיומה של מדינת ישראל?

"במאת האחוזים."

האם את משייכת את עצמך לאחד הזרמים המוכרים ביהדות? מהי עמדתך ביחס לדומיננטיות האורתודוכסית בממסד הדתי בישראל?

"אני אורתודוכסית מודרנית אך איני שומרת מצוות. אני חושבת כי חשוב כי בישראל יהיה מרחב בטוח לכל הזרמים ביהדות ועם זאת גם לשמר את זכותה של המדינה לקיים את ישראל על פי ערכי היהדות."

האם את חשה אחריות מוסרית למדיניותה ופעולותיה של ישראל (דוגמת האופן בו היא מנהלת את הסכסוך הישראלי-פלסטיני)?

"כן."

להשקפתך, מהי השגיאה העיקרית שעושים ישראלים בהבנת מציאות חייהם של יהודים מחוץ לגבולות ישראל?

"הם אינם מבינים את ההשפעה שיש להחלטות המתקבלות בישראל על יהודי התפוצות. בכל מאורע בעייתי בישראל האנטישמיות עולה באופן דרמטי."

כיצד היית מתארת את מדיניותה של ישראל (באופן רשמי ובפועל) בנוגע ליחסיה עם יהדות התפוצות?

"עוד נדרשת עבודה רבה בנושא זה."

להשקפתך האם יש למדינת ישראל מחויבות להגן ולסייע לקהילות יהודיות במצוקה?

"אני חושב שישראל צריכה להתמודד בעצמה עם אתגרים רבים על כן אנחנו צריכים להבין אם הדבר אינו מתאפשר. אבל במקרים בהם ישראל יכולה לסייע לקהילות שכאלה, היא צריכה לעשות זאת."

האם ביקרת אי פעם בישראל? כיצד תסכמי את רשמייך מן המציאות הישראלית?

"ביליתי זמן רב בישראל, המציאות בה שונה לחלוטין ממה שמצטייר בכלי התקשורת הבינלאומיים. כולם בישראל מתנהגים כמו חלק ממשפחה אחת גדולה, הם מתווכחים כמו בני משפחה ואוהבים כמו בני משפחה. זה המקום הבטוח ביותר בעולם!"

האם תוכלי לספר מעט על הקהילה היהודית בעירך? 

"זו קהילה גדולה מאוד ותוססת, במקביל היא נחלקת בין אלה הסבורים כי הם יכולים/צריכים להגן על ישראל ובין אלה שלא אוחזים בעמדה זו. הדור הצעיר נוטה לצד הבוחר שלא לעמוד לצד ישראל, עניין מדאיג ביותר."

ראיונות נוספים

דילוג לתוכן