מי אני: בריאן ווב (Brian Webb), מנהל מחלקת הקלייה בחברת Daylight Mind Coffee. ווב עוסק בתחום קפה הגורמה מאז שנת 2007 כמדריך בריסטות, מנהל בית קפה וכמומחה קלייה. חברת Daylight Mind Coffee מפעילה מתחם קולינרי במחוז Kona באי הוואי ובו: מסעדה, בית קפה, בית קלייה, מאפייה, קורסים להכשרה והעשרה בתחום הקפה.


איך אתה אוהב לשתות את הקפה שלך?

"אספרסו הוא האהבה הראשונה שלי, אבל אני נהנה לעתים גם מקפה פילטר אשר נחלט באיטיות (כלי החליטה המועדף עלי הוא – Bonmac Pro)".

כמה כוסות קפה בממוצע אתה שותה ביום?

"2 עד 4 כשמדובר באספרסו, 3-5 כאשר אני שותה קפה פילטר."

בעד קונספט "קפה ומאפה"? ואם כן – איזה מאפה?

"לרוב אני שותה קפה במסגרת תהליך טעימה בעבודה ועל כן אני שותה אותו בפני עצמו. כאשר אני שותה קפה רק כדי לקבל את מנת הקפאין שלי, עוגיית שוקולד צ'יפס פריכה או סקונס, הולכים טוב עם כוס אספרסו."

מהו זן הקפה החביב עלייך?

"חברת Counter Culture שיווקה לפני מספר שנים זן נהדר מקואפרטיב המגדלים Idido במחוז Yirgacheffe באתיופיה, גם כיום הוא עדיין הזן הטוב ביותר לטעמי. אף זן קפה לא נשאר דומה משנה לשנה, לכן קשה לבחור זן אחד כטעם מועדף קבוע."

מהו משקה הקפה המיוחד/נסיוני ביותר שיצא לך לטעום?

"נתנו לי לטעום פעם מוקה תימנית (Yemen Mokka, קפה אותו מכינים מפולים הגדלים פרא בתימן ומיובשים בצורה טבעית), היה לו טעם של תערובת חמשת התבלינים (תערובת תבלינים סינית), זה היה די מעניין."

מהו בית הקפה החביב עלייך ומה הופך את הישיבה למהנה לדעתך?

"יש לי מספר בתי קפה שאני מחבב, מסיבות שונות. מבחינת רמת הקפה – Victrola Coffee Roasters בסיאטל, מבחינת האנשים והחברה – Bauhaus Books and Coffee (נסגר בינתיים), מבחינת הנוחות – Cup-a-Joe בראלי, צפון קרוליינה."

מנסיונך, מהו הגורם המשמעותי ביותר בהכנה של קפה טוב באמת?

"אהבה."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *