מי אני: ביירון דוט (Byron Dote, יליד 1975). נולדתי וגדלתי בלוס אנג'לס, קליפורניה. התחלתי לעבוד בבית הקלייה Sweet Maria’s לפני מספר שנים בניהול מערך שיווק ומכירות, מהיום הראשון ובכל יום אני לומד משהו חדש על קפה ואני אני עדיין מרגיש שאני לא יודע כלום.


איך אתה שותה את הקפה שלך?

"קפה פילטר בלי חלב ובלי סוכר, אם אני יושב בבית קפה שלא מצטיין בקפה פילטר אני מזמין אספרסו."

כמה כוסות קפה בממוצע אתה שותה ביום?

"בערך 2 כוסות ביום, במנות קטנות המתחלקות לאורך היום, במהלך יום עבודה ב-Sweet Maria’s אני טועם סוגים שונים של קפה ואני אף פעם לא מוזג לעצמי כוס מלאה."

האם יש לך מכונת אספרסו בבית ואם כן, איזו?

"כרגע לא, אולי פעם."

האם אתה נוהג לשתות את הקפה שלך עם מאפה ואם כן מאיזה סוג?

"כן, אם אני יושב בבית קפה, אני בדרך כלל לוקח גם מאפה, כי רוב בתי הקפה בסן פרנסיסקו מגישים מאפים מבתי מאפה מקומיים ומוצלחים, אני בדרךך כלל לוקח איזה מאפה מתוק עם שוקולד."

מנסיונך, מהו הגורם המשמעותי ביותר בהכנה של קפה טוב באמת?

"אתה חייב להתחיל עם פולי קפה איכותיים, אם פולי הקפה אוחסנו לזמן ארוך מדי או בתנאים קלוקלים או שהפולים עצמם מזן נחות, אין הרבה דברים שתוכל לעשות כדי לשפר את הקפה בקלייה ובהכנת הקפה עצמו."

איזה טיפ אתה יכול לתת לצרכן קפה מתחיל?

"תטעם כמה שיותר סוגי קפה של פולים ממקורות שונים, כך תוכל לפתח ולגבש את פלטת הטעמים האישית שלך."

מנסיונך מהן הטעויות הנפוצות שאנשים עושים בנוגע להכנה ושתייה של קפה?

"אנשים נוטים להתמקד יותר מדי במונחים המקצועיים ובדגשים שמופיעים בפרסומות. אל תתנו לחברות להגיד לכם מה אתם אוהבים, הישענו על הטעם האישי שלכם."

יש איזה בית קפה שאתה רוצה להמליץ עליו?

"אני לא יושב מספיק באותו בית קפה כדי לגבש דעה, אבל אני יכול להגיד שאנחנו די מפונקים כאן באיזור סן פרנסיסקו, בתי קפה חדשים נפתחים כאן כל יום, חלק מהם טובים וחלק רעים, אבל לצרכן קפה תמיד יש המון אופציות לבחור מהן. זה יפה לראות מהצד את סצינת הקפה כאן גדלה ומתפתחת ואיך בתי קפה קטנים גדלים ונותנים תחרות לרשתות הגדולות."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *